Premis

Comissió dels Premis ACCA 2020 – 37a edició

Comissió dels premis ACCA 2020 – 37a edició

Per cinquè any consecutiu, els premis ACCA compten amb una comissió de persones convidades que s’encarreguen de formar una llista amb les propostes finalistes per tal que l’assembla les sotmeti a votació. Aquest any la comissió està conformada per:

 

MARTA DAHÓ (Milà, 1969)

És comissària d’exposicions amb una trajectòria marcada pel seu interès per les pràctiques fotogràfiques. Doctora en Història de l’art per la Universitat de Barcelona i membre del grup de recerca Art Globalization and Interculturality (AGI) de la UB. Des del 1995 ha comissariat nombroses exposicions per a institucions de prestigi internacional com Magnum Photos, la sala Metrònom o la Fundació Mapfre, amb qui ha portat a terme dues exposicions antològiques: Stephen Shore (2014) i Graciela Iturbide, totes dues amb llargues itineràncies a diverses institucions museístiques de relleu internacional (C/O Berlin; Huis Marseille, Amsterdam; Fotomuseum Wintertur; Pinacoteca de Sao Paulo, Museo de Arte Moderno de México o les Rencontres de la Photographie d’Arles). Més recentment, ha presentat Fotografies com a espai públic. Col·lecció Nacional de fotografia de la Generalitat de Catalunya (Arts Santa Mònica, Barcelona i Bòlit, Girona, 2017-2018), ha co-comissariat Setze barris. Mil Ciutats, El Borsí (2019) per a l’Ajuntament de Barcelona i ha col·laborat amb Fundació “La Caixa” en l’exposició Càmara i Ciutat. La vida urbana en la fotografia i el cinema (Caixaforum Barcelona-Madrid i Palma de Mallorca, 2019-2020). Des del

 

MONTSE FRISACH (Ripollet, 1965)

Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, durant gairebé tres dècades (1989-2018) va ser redactora i crítica d’art a la secció i suplement Cultura del diari Avui i després d’El Punt Avui. Actualment, des del 2018 és col·laboradora freelance de temes artístics en mitjans com El Mirador de les Arts, Catorze i El Temps de les Arts. També realitza feines storyteller i redactora de projectes digitals per a institucions museístiques com el Museu Picasso i el Museu Nacional d’Art de Catalunya, entre d’altres. El 2020 ha comissariat l’exposició virtual Una rapsòdia visual de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya. Membre de l’Associació Catalana de Crítics d’Art, ha guanyat el premi GAC (2014) i el premi ACCA (2016) a la crítica d’art, amb els companys d’El Punt Avui Maria Palau i Jaume Vidal. Ha estat membre del jurat del premi Ciutat de Barcelona d’arts visuals (2014-2016) i dels premis GAC (2018-2019).

 

ÀNGELS DE LA MOTA (Hospitalet, Barcelona 1957)

El 1987 inaugura la primera galeria Àngels de la Mota al carrer Gran de Gràcia. Tres anys més tard, la galeria Àngels de la Mota es trasllada al carrer Goya, també al barri de Gràcia, on restarà oberta fins a 1996. El 1996 es crea la galeria Estrany-de la Mota, al Passatge Mercader 18 de l’eixample barceloní, en associació amb Toni Estrany. El 2019 la galeria Estrany-de la Mota es transforma en Estrany-de la Mota Art Advisor, una consultoria d’art que ofereix servei d’assessorament tant a artistes com a col·leccionistes. L’any següent es crea el 112LAB, una associació sense ànim de lucre, que vol reforçar les oportunitats dels joves comissaris i crítics d’art, produint projectes expositius vinculats a les arts plàstiques i performatives i a la dansa contemporània.

 

DAVID BESTUÉ (1980, Barcelona)

Artista i escriptor, és llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona. Les exposicions individuals del seu treball inclouen ROSI AMOR (Museo Reina Sofia, Madrid, 2017) i Realisme (La Capella, Barcelona, 2015). Ha participat en exposicions col·lectives a Nova York (Biblioteca Pública de Nova York), Buenos Aires (Universidad Di Tella) i Barcelona (MACBA), entre d’altres. Enric Miralles a izquierda y derecha (Tenov, 2010), Formalismo Puro (Tenov, 2011), Historia de la Fuerza (Ca-Iché, 2017) i Viaplana y Piñón o la imposibilitad de una arquitectura (Ponte, 2018), són algunes de les seves publicacions. Ha realitzat residències a Gasworks (Londres, 2010), De_sitio (Ciutat de Mèxic, 2013) i Kunsthalle Sao Paulo (Sao Paulo, 2016).

Comparteix:
FacebookTwitterWhatsAppEmail