Comunicat de la Plataforma D’Arts Visuals (PAV), de rebuig a l’aplicació de l’article 155

La PAV, com a plataforma conjunta d’associacions professionals d’Arts Visuals de Catalunya, reconeix al Conseller de Cultura i a la Generalitat de Catalunya com a únics interlocutors vàlids i no acceptarà imposicions polítiques ni ingerències de cap tipus.

Davant la decisió del govern de l’Estat Espanyol d’aplicar l’article 155 de la Constitució Espanyola que té com a conseqüència la intervenció de les institucions catalanes, i de les accions que s’estan portant a terme en les darreres setmanes a Catalunya per part de l’Estat Espanyol, volem manifestar:

-El nostre rebuig a l’aplicació de l’article 155, ja que no proporciona cap solució al problema social i polític de Catalunya, a la vegada que intervé en les nostres institucions constituïdes democràticament. L’autogovern de Catalunya és un fet històric i legítim democràticament que és irrenunciable per la majoria de la població.

-El rebuig les mesures adoptades pel govern espanyol que posen en perill drets i llibertats fonamentals.

-Considerem que l’atac a les entitats de la societat civil, la repressió de manifestacions i activitats pacífiques i la persecució dels mitjans de comunicació públics constitueixen amenaces molt greus per als drets humans i la llibertat d’expressió.

-Creiem inacceptable i injust l’empresonament de Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, en tant que no se’ls pot acusar de cap delicte.

Els i les professionals de la cultura no podem restar impassibles davant d’aquests esdeveniments. És per això que demanem:

– La llibertat immediata de Jordi Cuixart i Jordi Sànchez

– Que es desactivi tot el que suposa l’aplicació del 155

– Respecte cap al nostre govern i als efectes del dret a decidir

– Respecte cap a les nostres institucions i representants institucionals

– Respecte cap als nostres mitjans de comunicació i institucions culturals

Plataforma D’Arts Visuals

• Associació Art Barcelona
  • Associació Catalana de Crítics d’Art
  • Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya
  • Gremi de Galeries d’Art de Catalunya
  • Plataforma Assembleària d’Artistes de Catalunya