Comunicat de l’ACCA en relació als acomiadaments a la Fundació Joan Miró

Ahir vam saber que la Fundació Joan Miró ha decidit iniciar una sèrie d’acomiadaments per fer front a la seva delicada situació econòmica. Des de l’ACCA volem solidaritzar-nos amb els treballadors acomiadats, i amb aquells que, encara des dins, veuen ja perillar els seus llocs de treball. Lamentem que la Fundació no passi pel seu millor moment, sembla que degut a una mala gestió heretada, però lamentem sobretot que la solució que hagin trobat sigui acomiadar personal abans d’intentar qualsevol altra operació de reducció de costos que no s’emporti per davant llocs de treball d’un sector tan precaritzat com ho és el cultural. Instem als directius de la Fundació a què reconsiderin la seva decisió, acceptin la demanda del comitè d’empresa i s’asseguin a negociar amb aquestes persones, amb la finalitat d’estudiar plegats les possibilitats que els permetrien sortir d’aquest atzucac, des de la complicitat d’aquells que comparteixen projecte des de fa tants anys, no des de la unilateralitat i la contundència.

Per a més informació podeu consultar el relat dels fets que feia ahir la Maria Palau al seu article per a El Punt-Avui.