Notícies

Comissió dels premis ACCA 2017 – 34a edició

Comissió dels premis ACCA 2017 – 34a edició

Per segon any consecutiu, els premis ACCA compten amb una comissió de 5 persones convidades que s’encarreguen de formar una llista amb les propostes finalistes per tal que l’assembla les sotmeti a votació. Per aquest any comptem amb:

PILAR BONET

Professora d’art i disseny contemporani a la Universitat de Barcelona i la Universitat Ramon Llull (Esdi). Com a professora de crítica d’art i curadoria ha fet docència als seminaris del MACBA, A*Study, Centro Cultural la Regenta, Lugar a Dudas, Màster en Comissariat d’art digital (Esdi), On Mediation (UB), JuliolsUB, etc.
Publica textos en edicions d’art contemporani i catàlegs, especialment atenta als relats colaterals de la història de l’art, art polític, feminisme, intervencions a l’espai públic i art mediúmnic. Ha gestionat quasi un centenar de mostres d’art, amb autors-es històrics i actuals, per exemple: “El crític riu” a partir de les col·leccions de l’IVAM, “Espais obrats” a partir col·lecció MACBA, “Visions de Futur”, “ADLAN i CLUB 49”, “Josefa Tolrà, médium i artista”, “Body&Games” (art i disseny), etc. Escriu en diversos medis i forma part de grups de treball per a convocatòries i beques (Hangar, Can Xalant, Guasch-Coranty, Generalitat, Sala d’Art Jove, La Capella, Sant Lluc, etc.). Forma part dels projectes de les associacions ACM, Arts Coming, Josefa Tolrà.

VICTÒRIA COMBALIA
Va cursar Història de l’Art a la Universitat Autònoma de Barcelona i la seva tesi de llicenciatura, l’any 1974 es va convertir en un petit llibre actualment de referència obligada: La poética de lo neutro. Análisis y crítca del arte conceptual. El 1975 va ampliar els seus estudis a París, a l’École Practique de Hautes Études. Ha estat alumba de Svetan Todorov, Julia Kristeva i oient de Michel Foucault.
Des del 1974 és professora d’Art Contemporani a la Universitat de Barcelona, fent-se titular l’any 1983 i Professora jubilada l’octubre del 2013.
Entre el 1979 i el 1981 va ser Investigadora Convidada a l’Institute of Fine Arts de la Universitat de Nova York on va preparar la seva tesi doctoral sobre Goustave Courbet y la modernidad. De 1983 al 1996 fou titular de la Secció Arte en Cataluña de El País. Entre 1996 i 2009 fou col·laboradora mensual en la secció d’Opinió. Ha fundat, juntament amb Alicia Suátez i Mercè Vidal la revista ARTILUGI (1977-1982), i amb Albert Ràfols Casamada, Maria Girona, Joan Hernández- Pijuan i Carles Hernández-Mor la revista AMPIT d’art i poesia 1983-1984).
És especialista en Dora Maar i Joan Miró i membre fundadora de l’Associació Catalana de Crítics d’Art així com membre de l’Associació Espanyola de Crítics d’Art i de l’AICA. L’any 2003 fou nombrada Chevalière des Arts et des Lettres per el Ministeri de Cultura de la República Francesa i el maig del 2009 la Generalitat de Catalunya li concedí la Medalla Francesc Macià.

AMANDA CUESTA
Crítica d’art, comissària i editora independent. Va ser membre de l’equip de comissariat experimentalCreatures(1996-2002) i va desenvolupar diversos projectes que qüestionaven el format expositiu tradicional. També ha dut a terme una intensa activitat com a editora en paral·lel al seu treball de comissària. Entre els seus projectes expositius destaquen Quinquis dels vuitanta. Cinema, premsa i carrer (CCCB, 2009), amb Mery Cuesta, i Llegendes del centre. Mite, pla, cos, poder (Espai Cultural Caja Madrid, 2012). Des de 2013 codirigeix la llibreria La Caníbal.

ÀLEX NOGUERAS
És galerista, president d’Art Barcelona i membre del patronat d’Hangar. Juntament amb Rebeca Blanchard va fundar la galeria NoguerasBlanchard, que va obrir la seva primera seu al raval de Barcelona el 2004, i el 2012 un segòn espai a Madrid. Des del 2015 la seu catalana està ubicada a l’Hospitalet de Llobregat, en un edifici industrial que té l’ambició de convertir-se en un nou focus d’art contemporani. Ha estat jurat en diversos premis i biennals, com el Miquel Casablancas, la Biennal de Valls, Amposta, etc.

ÀLEX MITRANI